شهروند

اقدام وطرح و تلاشهایی برای بهبود و پیشرفت زندگی در شهر و روستا .

شهروند

اقدام وطرح و تلاشهایی برای بهبود و پیشرفت زندگی در شهر و روستا .

فراخوان های دولتی با هدف همکاری با ایده پردازان یا سرقت ایده ها


متأسفانه چندی است که دستگاه‌های دولتی مختلف فراخوان های بسیاری منتشر می‌کنند و پس از بدست آوردن کار و ایده شهروندان ایده پرداز یا هنرمند و یا نخبه ِِِ، بدون آگاهی و پرداخت حقوق این شهروندان خلاق ، از آثار و ایده‌های آن‌ها بنام خود دستگاه دولتی استفاده می نمایند.این کار اعتماد و همکاری شهروندان را از بین برده است .


بنام خدا 

شهروندان عزیز ، مسئولین محترم و مدیران و نمایندگان گرامی

با سلام و احترام

موضوع:درخواست رسیدگی به نرسیدن جوایز بدست ایده پردازان منتخب در فراخوان مشق شهر که درسال هشتاد و شش توسط سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، برگزار گردید.

با تشکر از اختصاص دادن وقت، برای اطلاع از این مورد ، امیدوارم شما و دیگر عزیزان در حل مشکلی که عنوان می گردد اقدام نمایید .از سویی تغییر مدیران یک دستگاه دولتی نیز نباید بهانه ای برای تضیع حقوق شهروندان باشد.در هر صورت این سازمان ها و دستگاه های دولتی هستندکه باید جوابگوی عملکرد خود در تعامل با شهروندان باشند.

سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد در فراخوانی تحت عنوان مشق شهر در آذر ماه هزارو سیصدو هشتاد و شش ، توانستند هزارو سیصدو چهل و دو طرح را از شهروندان دریافت نمایند که از بین این طراحان، آنها سی نفر را به عنوان طراح برگزیده انتخاب کرده و از بین آن سی نفر، پنج طراح را ، به عنوان طراح ویژه برگزیدند ، اینجانب یکی از آن پنج نفر هستم . از آن جلسه که در فرهنگ سرای شهر بهشت برگزار گردید، گزارش کتبی و تصویری نیز تهیه نمودند. از عوامل مهم برگزار کننده جناب آقای سعیدی زاده و جناب آقای نعمتی از پرسنل محترم شهرداری بودند. تقا ضا دارم در خواست ارائه گزارش آن جلسه را بفرمایید تا صحبت هایی که در آن رابطه دارم به صورت مستند تقدیم حضور شود. آن مستندات بسیار لازم هستند تا ببینید برخی از طرح هایی که شهرداری محترم انجام داده است ریشه در کجا دارد و طراح واقعی آن طرح ها چه کسانی هستند. اگر آن گزارش آخرین جلسه در ساختمان شهر بهشت خیابان مدرس که پنج طراح ویژه دعوت شده بودند به گونه دقیق و کامل دریافت نمایید ، آنوقت شاید معلوم شود که خود طرح شهرنوشت و طرح مشهد چهارده صفر چهار و برخی طرح های دیگر ، اولین بار توسط چه کسی و با چه نامی ، ارائه گردیده است. همانگونه که در فراخوان چاپ شده در رسانه ها ملاحظه می فرمایید نوشته شده: به اندیشه های برتر جوائز نفیسی اهدا می گردد.

ولی علی رغم گذشت حدود چندین سال از آن موقع و پیگیریهای مختلف نگارنده خبری از انجام آن نشد.حتی زمانی هم که معاونت محترم شهرداری جناب آقای حسین شادکام مسئولیت سازمان را بر عهده داشتند خدمتشان رسیدم ایشان پس از تحقیق موضوع و پرسش از آقایانی چون جناب آقای سعیدی و دیگر برگزار کنندگان صحت موضوع را تایید کردند و فرمودند در اولین مناسبت جوایز نفیس قول داده شده را تقدیم می کنیم. ولی با اینکه به صداقت ایشان اعتماد کامل دارم، متاسفانه وعده خوبان عملی نشد. به تدریج می دیدم بسیاری از طرح ها را شهرداری اجرا می کند که من در این نشست و فراخوان به آنها داده بودم.به من حق بدهید که گاهی گمان نمایم این فراخوان ها برای بدست آوردن طرح های شهروندان و سپس ارائه و اجرای آن با کمی تغییر بدون ذکر نام طراح واقعی و پرداخت حقوق او، می باشد.یکی از طرح ایی که در آن موقع به صورت کتبی به عنوان مهمترین طرح این فراخوان ارائه نموده بودم طرح آموزش الکترونیک شهروندان بود، که بعدا بنام آموزش شهروندان الکترونیک حدود صدها هزار نفر از مردم آموزش دیدند.من چگونه باور کنم که اینگونه طرح هایی که به شهرداری ارئه نموده ام و بعد دقیقا مانند آن یا مشابه آن اجرا شده، طرحی نباشد که از روی طرح های اینجانب کپی شده و بدون در نظر گرفتن حقوق طراح بنام دیگران اجرا می شود؟

متأسفانه چندی است که دستگاه‌های دولتی مختلف فراخوان های بسیاری منتشر می‌کنند و پس از بدست آوردن کار و ایده شهروندان ایده پرداز یا هنرمند و یا نخبه ِِِ، بدون آگاهی و پرداخت حقوق این شهروندان خلاق ، از آثار و ایده‌های آن‌ها بنام خود دستگاه دولتی استفاده می نمایند.این کار اعتماد و همکاری شهروندان را از بین برده است . در همین مشهد هر ماه میلیاردها تومان خسارت به خزانه ی مملکت وارد می‌شود به خاطر اینکه مدیران شهری حاضر نیستند با ایده پردازان به عنوان مشاور همکاری داشته باشند و حق و حقوق آن‌ها را بپردازند. نگارنده صدها طرح در زمینه‌های مورد استفاده شهرداری و دستگاه‌های دولتی دیگر می‌تواند ارائه نماید ولی بخاطر همین برخورد ها که طرح ها سرقت می‌گردد و بعد هم که ایده دهنده اعتراض نماید آن‌ها خود را طلبکار هم می‌گیرند و می‌گویند از روز ازل ما این طرح ها را داشتیم ، شما چگونه به این طرح های ما دسترسی پیدا کرده اید؟!!!

بنا بر این در این خصوص تقاضای رسیدگی دارم ، لازم به یاد آوری است در مورد تمام شکایت ها یی که تقدیم می‌گردد هر گاه که لازم بدانید و متشاکی موردی را برخلاف نوشته‌های این‌جانب ادعا نمود به اندازه کافی انواع مدارک مستدل در اختیارتان خواهم گذاشت . در ضمن برای راهکاری اندیشه شود تا مرکز فرهنگ ساز بزرگی چون سازمان فرهنگی با آن همه انسان های فرهیخته و گرامی که تمام آنها به مراتب از نگارنده با صلاحیت تر می باشند ، ناخواسته مرتکب کاری نشوند که اعتماد شهروندان و ایده پردازان به دستگاه های دولتی، خدشه دار گردد .

با تشکر : محسن موسوی زاده : همراه: 09153093733


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد